Breaking Habits Logo

Team- en organisatieontwikkeling

Wanneer medewerkers echt in contact zijn met elkaar en effectief met elkaar samenwerken, zorgt dit voor meer bevlogenheid, effectievere medewerkers en meer werkplezier. En dat merkt de klant ook! Goed van elkaar weten wat we doen en weten wat we van elkaar kunnen verwachten is belangrijk, en lang niet altijd vanzelfsprekend. Wat heb jij van mij nodig in de samenwerking en hoe kan ik tegemoet komen aan jouw behoeften, zonder mezelf daarin opzij te zetten? In onze teamtrainingen zetten wij in op effectieve communicatie, begrip voor elkaar, wendbaarheid, verbinding, eigen verantwoordelijkheid en vertrouwen. Medewerkers maken afspraken met elkaar over wat dit concreet betekent, om zo de samenwerking te verbeteren en te werken aan een cultuur waarin men elkaar opzoekt en waarin elkaar (respectvol) aanspreken centraal staat.

Omdat échte gedragsverandering niet in één dag bereikt is, kiezen steeds meer organisaties voor ontwikkeltrajecten, in plaats van losse interventies. Om medewerkers te ondersteunen in dat wat er nodig is om tot gedragsverandering of organisatieverandering te komen, bijvoorbeeld in het beter om leren gaan met veranderingen, in het verbeteren van de communicatie en samenwerking, in het vormen van een gedeelde visie of missie of het centraal zetten van de klant of gast.