Breaking Habits Logo

Gastvrijheid

Exceeding Expectations, het overtreffen van de verwachtingen. In deze definitie van gastvrijheid kunnen wij ons vinden. Toch wordt daarmee de omgang met jouw klant, gast, cliënt, patiënt, collega of leidinggevende niet perse makkelijker. Want hoe weet je nou wat die ander verwacht? Dit is niet gemakkelijk, maar wel noodzakelijk om te weten. Wij geloven in "ECHT CONTACT", zoeken naar de klik met de ander. Het gaat tenslotte om het behandelen van de ander, zoals de ander behandeld wil worden. Dit klinkt zo logisch, maar hoe vaak zien wij niet dat er in de omgang met de ander gekozen wordt voor standaardzinnen. Standaard zinnen zal leiden tot standaardantwoorden. Daar moeten we vanaf en gaan we hard mee aan de slag. Daarnaast zullen we het samen eens moeten worden over wat de basis verwachting is en waar de mogelijkheid ligt om dit te overtreffen. Het is tenslotte zo dat waar je vandaag de verwachtingen overtreft, je voor morgen een uitdaging hebt...